WYWIAD: John Cena jako wielki czytelnik książek


Jako uznany raper i gwiazda WWE, John Cena wierzy, że czytanie jest dla wszystkich. Cena zachęca ludzi do czytania tego, co kochają, czy to książki dla dzieci czy dzienniki sportowe, wierzy w to, że ''czytanie otwiera umysł''.

Czy czytanie nie jest dla mięczaków? 

''Absolutnie. Czytanie jest dla normalnych facetów, ale także dla twardzieli. Czytanie otwiera nasz umysł, edukuje, pozwala odwiedzić dalekie miejsca oraz doświadczenie różnych kultur. Czytanie pozwala na tworzenie, chronienie samego siebie i zrozumienie swojego codzienniego życia i otoczenia.''

Co zainspirowało Cię do bycia czytelnikiem? 

''Podobnie jak wielu chłopaków, oprócz szkolnych zadań, czytanie sportowych stron gazet było dla mnie religią. Ponieważ nie mogłem utrzymać się na tyle późno, by zobaczyć końcówkę weekendowych wieczornych gier, musiałem wiedzieć, jak moi Red Soxi grali oraz którzy bohaterowie i kozy były w grze. Również czytałem Sports Illustrated. Kiedy dorastałem, dziennik stał się moją ulubioną rzeczą do czytania. Jako aspirujący muzyk, chciałem wiedzieć o bieżących wydarzeniach o trendach kulturowych, wiedza ta pozwoliła mi napisać moje piosenki i prowadzić moje życie.''

Dla niektórych osób, członek rodziny lub poszczególny autor zainspirował ich do czytania. Kto byłby Twoim najlepszym Reading Championem (Mistrzem Czytania) i dlaczego? 

''Mój tata jest moim najlepszym Mistrzem Czytania. Jako dziecko, chciałem czytać stronę sportową przy jego ramieniu; chcieliśmy spoglądać razem na statystyki, by porozmawiać o moich ulubionych graczach. On powiększył moją potrzebną wiedzę, mówiąc mi, co się dzieje w społeczności oraz na całym świecie. Również, w krótkim czasie musiał odpoczywać, mogłem go znaleźć w jego ulubionym fotelu, gdzie czytał książkę.''

Jaka byłaby różnica, jeśli każdy cieszyłby się z czytania? 

''Uważam, że byłoby świetnie, jednak ludzie robią to, co robią, nie sądzę byśmy doczekali się kiedykolwiek do 100%. Powiem Wam to, że jeśli wszyscy by czytali, byłoby mniej niewiedzy i ludzie mogliby być zdolni do prostych umownych kontaktów z każdym. Trudno będzie oszukać ludzi, by znaleźć łatwiejszy wspólny punkt porozumienia. Zrobiłbym biznes z czytelnikiem i nie czytelnikiem w każdym momencie.'' 

Pięć Twoich najlepszych książek w historii to? 

1. Charlie i Fabryka Czekolady - Roald Dahl 
2. Ted Williams, Biografia Amerykańskiego Bohatera 
3. Kiedy Duma wciąż ma znaczenie, Życie Vince'a Lombardiego 
4. Ultimate Classic Car Book 
5. The Professional Wrestling Trivia Book

Wywiad został przeprowadzony dla National Literacy Trust w 2005 roku, kiedy to John Cena był jeszcze WWE Championem.
Następny
« Poprzedni
Poprzednie
Następny post »

ConversionKonwersja BuźkiBuźki